“Linia Poeme surprinde aerul unei vacante” – Corina Vladescu, designer

De la crearea colectiei "Poeme", pana la decizia de a deschide un magazin online, campaniile in care este implicate, dar si preferintele ei, designerul Corina Vladescu ne-a povestit despre tot ceea ce este nou legat de brandul pe care il construieste cu succes.

1. Stim ca ai lansat colectia de primavara-vara "Poeme by Corina Vladescu", vorbeste-ne putin despre ea...

Colectia de Primavara/Vara 2012 contine in intregime spiritul si universul creativ Corina Vladescu. Este o colectie boema, versatila, gandita cu minutiozitate - avem detalii plasate in locuri neasteptate, deconstructii semnatura, taieturi consacrate si imprimeuri simbol: tringhiuri, versuri, desene, toate creatii proprii. Am vrut sa surprind aerul unei vacante, nerabdarea calatoriei, marea, plaja, stilul de viata glob trotter, vreau ca in momentul in care o imbraci sa iti schimbe starea de spirit. Totul este atat de apropiat si personal incat nu exista piesa din colectie pe care sa nu o iubesc.

2. Ce te inspira atunci cand incepi sa lucrezi la o noua colectie?

Imi place sa trec printr-o perioada de "purificare" inainte de inceperea oricarei noi colectii. O perioada in care sa imi golesc mintea de toate informatiile si sentimentele legate de colectia anterioara, ca apoi sa ma deschid total in fata a tot ceea ce ma inconjoara: imagini, filme, muzica, calatorii, experiente personale. Absolut orice poate constitui o sursa de inspiratie.

3. Cum te-ai decis sa iti deschizi un magazin online?

Cererea crescanda a consumatorilor externi care nu se gaseau in raza nostra de distributie, dar care erau familiari cu parcursul brandurilor noastre prin mijloacele de comunicare online. In plus de asta, nu cred ca mai reprezinta vreun secret ca online-ul in toate formele lui devine instrumentul viitorului.

4. Ai trecut de la brandul "Noir" la "Poeme", de ce ai ales sa faci aceasta schimbare?

Am hotarat ca odata cu lansarea shopului online si a colectiei de Primavara/Vara 2012, sa schimbam numele celei de-a doua linii a brandului Corina Vladescu din "NOIR by Corina Vladescu" in "Poeme de Corina Vladescu". Decizia a fost luata ca urmare a directiei artistice in care s-au conturat urmatoarele 3 sezoane (in prezent finalizam colectia de primavara vara 2013): lumina, culoare, boemie, rock'n'roll, atmosfera ce nu se mai regasea in spiritul NOIR, gandit de o agentie de publicitate inainte de lansarea brandului. Din punctul nostru de vedere, un nume de brand trebuie sa caracterizeze si sa completeze linia de design, iar in momentul in care NOIR nu a mai indeplinit aceste functii, am decis sa il schimbam si sa ne asumam consecintele provocarii unei confuzii in randul presei si clientului.

"Poeme de Corina Vladescu" este o metafora analogica ce descrie stilul hainelor designerului. Ca si intr-un poem, Corina Vladescu foloseste mijloace artistice si estetice pentru a crea un produs vestimentar versatil care imprumuta din/si se exprima prin personalitatea fiecarui personaj ce il imbraca. Versatilitatea hainelor se va observa in shopul online, unde timp de 20 de saptamani vom promova pe prima pagina femei din diferite domenii profesionale imbracate in "Poeme de Corina Vladescu" - colectia de Primavara/Vara 2012.

5. Care este diferenta intre linia "Poeme by Corina Vladescu" si linia care se intituleaza simplu "Corina Vladescu"?

Linia "Poeme de Corina Vladescu" este ceea ce in limbajul international se numeste o diffusion line. O a doua linie a unui brand de designer care are preturi accesibile si este o alternativa la brandurile de high street sau mall. Exista o categorie de clienti care s-a saturat sa isi cumpere haine de la brandurile de mass-market inspirate din creatiile designerilor, si prefera un produs original, la aceleasi preturi, dar de o calitate superioara.

Colectiile "Poeme de Corina Vladescu" sunt in concordanta cu brandul mama "Corina Vladescu", ele au parte de aceeasi atentie de creatie si detaliu, insa sunt produse intr-un numar mai mare de exemplare, pe marimi standard. Corina Vladescu este brandul principal, de podium. Acesta are preturi mai ridicate datorita gradului de complexitate al designului, procesului minutios tehnologic, manualitatea cu care se executa fiecare decoratie specifica in parte, materialele pretiose si inovatoare, numarului foarte restrans de exemplare si multe alte aspecte. Noi am incercat sa demonstram ca in afara pretului nu exista diferente foarte mari intre cele doua branduri atunci cand am prezentat prima colectie "Poeme de Corina Vladescu".

6. Recent te-ai alaturat campaniei ,,Cercul fetelor destepte" ce presupune aceasta campanie?

"Cercul fetelor destepte" reprezinta o modalitate de educare si indrumare a fetelor in problemele intime, intr-un mod delicat si prietenos.

7. Esti o prezenta constanta in lumea modei, vorbeste-ne putin despre evolutia brandului pe care l-ai conturat...

Tot ce reprezinta brandul Corina Vladescu este rezultatul unei munci continue si a unei perseverente de fier. Suntem o echipa mica care a reusit in 4 ani de existenta sa isi prezinte colectiile in cadrul saptamanilor de moda internationale, sa fie prezenti in fiecare sezon la cel mai mare salon de pret a porter din Paris, sa colaboreze cu artisti de renume din tara sau din strainatate si sa apara constant in presa internationala sau in carti de referinta in moda. Si suntem foarte bucurosi ca piesele colectiilor noastre se vand in magazine din marile capitale ale lumii.

Si ma voi folosi de acest interviu pentru a anunta in premiera ca in luna Iunie, mai exact sambata 9 iunie, la invitatia extraordinara a Ministerului Italian de Cultura vom participa cu brandul Corina Vladescu la o prezentare de moda in Sicilia, printre designerii ca Pheobe English sau Maria Francesca Pepe. Tot ce am spus mai sus se intampla pe plan international, iar in tara noastra unde ne-am dori cea mai mare deschidere, din pacate nu se intampla nimic. Dar este un capitol pe care nu vreau sa-l dezvolt acum.

8. Pe plan international cum iti promovezi brandul?

Strategia de marketing si promovare este rezultatul unei cercetari minutioase si pe cont propriu, si prin urmare secreta.

9. Ce designeri admiri?

Ii admir pe toti colegii mei designeri din Romania, care in pofida unei piete total atipice si aproape inexistenta isi continua cu perseverenta munca.

Printre brandurile favorite enumar doar cateva: Givenchy by Riccardo Tisci, Celine by Pheobe Philo, Chloe etc

10. Care este cea mai mare dorinta a ta pe plan profesional?

Se spune ca dorintele marturisite nu se implinesc, nu?

 

Interviu de Silvia Cimpeanu

Foto: PR

 

 

Tuesday, 22 May 2012 | 3292 vizualizari
Spune-ţi părerea!
  • laura la 10 June, 23:59 a spus:

    am fost la prezentarea colectiei in noto-sicilia,pot sa va spun ca a fost mult mai buna decat alte colectii,cu adevarat colectia are stil,farmec si eleganta,am auzit comentariile localnicilor in jurul meu care erau fascinati si m-am simtit mandra ca sunt romanca

Cele mai citite articole

SONDAJ

Care este cel mai inedit loc in care ai facut sex?

Rezultate