Interviu - Andreea Badala (Murmur) despre erotism in tinutele feminine

 

Am stat de vorba cu Andreea Badala, designerul din spatele brandului Murmur, pentru a afla mai multe detalii despre ascensiunea ei in moda, despre cea mai recenta colectiei a ei ,,Idols", dar si despre ce ne pregateste pentru sezonul ce urmeaza

 

 

 

1. Cum ti-ai descoperit pasiunea pentru moda?

Inca de mica desenam, faceam tot felul de schite de rochii pe care si acum le mai pastrez. Cand ma uit la ele imi dau seamana cat de in detaliu erau gandite, chiar si atunci cand nu stiam foarte multe lucruri despre asta.

2. Ai facut un stagiu de practica la Alexander McQueen, cum a fost aceasta experienta?

A fost o experienta foarte frumoasa si foarte bogata in cunostinte! Am fost foarte norocoasa sa am acest job si, cel mai important lucru, a fost experienta de lucru. Am ales sa aplic la departamentul de Menswear pentru ca, este un lucru stiut de toata lumea ca moda pentru barbati evolueaza mult mai lent decat cea pentru femei, si adevarata evolutie sta in detalii, tocmai acest simt am vrut sa mi-l cultiv: spiritul de observatie pentru detalii. Am muncit foarte mult in acea perioada, la fel ca toti colegii mei. Eram 8 stagiari, impartiti pe grupe de tipar creativ, imprimeuri si dezvoltare de imprimeuri, experimente pe materiale si documentare. Ni se dadea o tema si o data la doua zile primeam corectura designerului-sef al departamentului de Menswear, iar din cand in cand primeam feedback chiar de la McQueen. Era genul de om care exprima foarte mult in foarte putine cuvinte, o conversatie se rezuma la cateva minute, dupa care putea urma o perioada de tacere de cateva saptamani. Eu am avut onoarea sa il cunosc chiar in a treia zi de lucru, erau oamenii care plangeau de emotie, colegi care lucrau in companie de mai bine de un an, si nu reuseam sa inteleg de ce, dar am aflat ulterior ca si pentru ei era tot prima data cand il intalneau.

 

(foto: Vali Barbulescu, hair: Miki Gramesteanu)

3. Dupa ce ai facut stagii internationale de ce ai decis sa te intorci in Romania?

Puteam sa raman in Londra pe post de designer, insa mi-am dat seama ca pot face ceva pe cont propriu la mine in tara. Deja aveam in plan structura brandului si mi-am dat seama ca Romania este locul in care pot si vreau sa dezvolt ceva.

4. Cum a pornit Murmur si care sunt elementele care definesc brandul?

Am inceput sa gandesc brandul si sa imi pun pe hartie idei si directii in care as putea sa ma dezvolt inca din perioada pe care am petrecut-o la Londra. Acolo mi-am dat seama pentru prima data de nevoia unei nise: haine care fac legatura intre pret-a-porter, lenjerie si accesoriu erotic. Am pornit de la intrebarea: de ce sa fie lenjeria singurul lucru de natura erotica, de ce nu chiar vestimentatia feminina? Astfel am ajuns sa creez haine care sa puna in evidenta formele feminine, intr-un mod rafinat, subtil si elegant, iar aceasta conceptie se gaseste pana si in cele mai simple piese: in tricourile corozive care se desfac din ce in ce mai mult pe masura ce sunt purtate si spalate lasand sa se vada pielea, ele fiind elemente definitorii Murmur. Alte elemente ar fi: cupele de inspiratie retro care se regasesc in rochiile noastre, perforatiile care sunt un puternic element in urmatoarele colectii de vara, as mai putea adauga harnasamentele din benzi elastice si piele cat si sistemul de inchidere de tip baba si mos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Showurile tale tip instalatii sunt atipice pentru moda din Romania, povesteste-ne putin despre ideile tale inovative din spatele showurilor tale de moda.

Am vrut intotdeauna ca show-urile pe care le fac sa fie altceva decat ceea ce eram noi obisnuiti sa vedem, am vrut sa transmit o idee continua despre identitatea brandului prin ele si nu sa le fac doar pentru a le face. Am evitat sa fac catwalk la noi, pentru ca nu cred ca pot iesi la un nivel suficient de bun (si comparatia cu fashion week-urile e esentiala pentru mine). Lucrez la orice eveniment cu Attila Kim (arhitect), cu care dezvolt conceptul si care se ocupa de designul evenimentului in sine si cu aceeasi echipa creativa cu care implementez totul.

6. Cum arata femeia in viziunea Murmur?

Este femeia care se bucura de ceea ce este si care stie sa isi puna in evidenta trupul fara a fi vulgara. Femeia care stie sa evadeze din cotidian si sa fie personaj in propriile fantezii.

7. Spune-ne cateva lucruri despre colectia ta IDOLS de toamna-iarna

Idols se bazeaza foarte mult pe ceea ce spuneam mai devreme Am pornit de la ideea de femeie asa cum era ea ilustrata in arte inca din cele mai vechi timpuri. Am pus accentul pe aceste coordonate general valabile ale trupului: bust, talie si solduri si am incercat sa le evidentiez cat mai bine. Tinutele sunt concepute pe ideea de baza a brandului, cea de ritual de dezbracare. Astfel, fiecare tinuta poate fi descompusa pana la rochii sau la body-uri care redefinesc anatomia. Se gasesc, de asemenea, cateva elemente fetish, cum ar fi halatul de baie care se transforma intr-o jacheta foarte senzuala si comoda sau harnasamentul purtat ca accesoriu erotic sau accesoriu fashion.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Cum iti gasesti inspiratia?

Din tot ce ma inconjoara, din relatiile pe care le am cu ceilalti. Incerc sa invat mereu cate ceva din feedback-ul pe care il primesc de la oamenii din jurul meu si de la clientele care vin in showroom. Ma inspir dintr-o stare de spirit, dintr-un film, in general se leaga mai multe elemente care imi contureaza o idee. Insa, oricat de mult as visa cu ochii deschisi, ideea trece prin toate stadiile: constientizare, pragmatism si organizare. Asa imi dau seama daca aceea este o idee buna si ar avea success.

9. Care consideri ca a fost cea mai mare realizare a ta in moda pana acum?

In mod cert este brandul pe care il am, Murmur. Acesta este cea mai mare realizare a mea in moda, care s-a dovedit a fi un prim pas pentru multe alte realizari minunate!

10. Ce ne pregatesti pentru urmatorul sezon?

Pentru sezonul urmator voi lansa doua colectii, colectia liniei principale Murmur Primavara/ Vara 2013 si un diffusion label, Murmur Take Away. Vom merge in doua directii total diferite cu aceste colectii, Murmur Take Away va fi bazata pe piese usor de purtat, haine street wear care poarta esenta brandului in detalii si colectia Murmur care va fi formata din rochii si accesorii cate concentreaza toate elementele definitorii ale brand-ului.

11. In final, propune cititoarelor Joy o idee de tinuta pentru o iarna stylish.

Pantalonii Bondage cu un tricou Corrosive si halatul Routine din catifea peste.

 

Foto: PR

Wednesday, 16 January 2013 | 3303 vizualizari
Spune-ţi părerea!

Cele mai citite articole

SONDAJ

Care este cel mai inedit loc in care ai facut sex?

Rezultate