Designerul Andreea Tincu - despre pasiunea pentru formele grafice

Brandul romanesc Sense este asociat cu designerul Andreea Tincu, dar creatiile care ii poarta numele sunt si mai spectaculoase. Doar privind piesele din colectia de primavara-vara asteptam cu si mai multa nerabdare venirea noului sezon.

Cunoscuta pentru creatiile pline de originalitate, ANDREEA TINCU crede in puterea pieselor inovatoare ca elemente distinctive in moda de zi cu zi. Mai mult, ea a devenit un exemplu pentru industria textila din Romania, ocupandu-se de partea de design a brandului Sense (fashionsense.ro), un brand autohton, cu o identitate bine conturata.

Cand ai descoperit pasiunea pentru moda?

In copilarie. Initial a fost pictura, iar apoi moda. Fascinatia pentru culori si forme din arta plastica s-a indreptat ulterior exclusiv catre moda. Desenam tot timpul schite, le grupam pe colectii, imi cream singura caiete de inspiratie, mood boards, aveam la un moment dat si o istorie a costumului, cu decupaje din reviste sau pasaje copiate din carti.

Cum a fost inceputul si cum a evoluat brandul care iti poarta numele?

Inca din anii de liceu am colaborat cu diferite ateliere de moda si am petrecut foarte mult timp alaturi de proiectanti si confectioneri. Lucrez in domeniu de mai multi ani, iar numele s-a format in timp, ca un rezultat al muncii depuse. De atunci, brandul este intr-o continua evolutie.

Caracterizeaza creatiile tale in cateva cuvinte!

Surprinzatoare, inovatoare, grafice.

De cativa ani colaborezi cu brandul Sense, cum a pornit aceasta colaborare?

Avand un target de 25+ si o experienta solida in tot ceea ce tine de productia textila, colaborarea a pornit firesc, cu o prima linie vestimentara. Ulterior am conceput impreuna cu managerii Sense, Sorin si Cristina Chiriac, liniile SenseLimitedEdition (haine de seara) si Sense knitwear (haine crosetate).

Care sunt diferentele intre brandul propriu si colectia pentru Sense?

Sunt diferente care tin de clientele fiecarei linii. Andreea Tincu & Sense se adreseaza unor cumparatoare amatoare de piese inovatoare, curajoase, altfel decat colectiile pe care le gasim in magazine. Pe de alta parte, Sense este un brand gandit pentru o productie mult mai mare, cliente de mai multe tipuri, femei carora serviciul le impune o anumita tinuta. Diferenta o regasim si in pret. Cu cat un produs este mai complicat sau dintr-un material special, cu atat este mai scump. Dar si pentru colectiile Sense comandam material calitative si fire naturale, ne intereseaza foarte mult raportul pret/calitate.

  Cum se defineste un material de calitate?

Piata romaneasca este inca in formare, pe plan universal tesaturile au evoluat foarte mult si un produs de calitate nu inseamna doar 100% matase, spre exemplu. Este intr-adevar un material excelent, insa nu poti produce o piesa vestimentara din matase la un pret mic, asta din cauza costului/metru. Matasea in amestec cu viscoza si cu poliamida este insa foarte okay ca si calitate, iar pretul devine intr-adevar accesibil.

Povesteste-ne, pe scurt, despe noua ta colectie de primavara-vara 2014.

Colectia Early Mornings (foto sus) a fost prezentata pe catwalk in Bucuresti, iar inspiratia mea a fost o dimineata frumoasa de vara, cu treceri delicate de la intuneric la lumina. Propunerile mele sunt jocul cu transparente, tricotajele cu tehnica devore (un procedeu care ajuta la crearea texturilor in tesatura), croiul masculin versus feminin.

Ce designeri admiri?

Favorit - Hussein Chalayan, preferat- Yohji Yamamoto si admirat - Phoebe Philo (Céline).

Care este piesa vestimentara favorita?

Camasa.

Interviu: Silvia Cimpeanu Foto: PR

 

Wednesday, 16 April 2014 | 959 vizualizari
Spune-ţi părerea!

Cele mai citite articole

SONDAJ

Care este cel mai inedit loc in care ai facut sex?

Rezultate