Cele mai bune trucuri de slabit

Slaba fara dieta, folosind o metoda sanatoasa: respecta macar 5 dintre aceste sfaturi, timp de 5 saptamani, si vei intra in sezonul cald mult mai slaba! Iar ce este cu adevarat important - nu te vei infometa deloc! Incearca si te vei convinge!

Indulcitor din stevie

Zaharul, asa cum stim, este unul dintre cei mai mari inamici ai siluetei. Din pacate, nu doar zaharul are acest efect, ci si indulcitorii sintetici (zaharina, aspartamul, ciclamatul etc.). Din fericire, exista pe piata o altnernativa sanatoasa: indulcitorul „Hyper Stevia Rebaudiana", care contine doar extract natural din Stevia Rebaudiana, glicerina farmaceutica si apa demineralizata. Frunzele acestei specii sud-americane de stevie sunt de 30 de ori mai dulci decat zaharul - iar extractul are o putere de indulcire chiar de pana la 300 de ori mai mare. Produsul nu are calorii si previne senzatia de foame.

Puterea apei

Bea un pahar cu apa cu 30 de minute inaintede fiecare masa. Aceasta imbunatateste digestia si accelereaza arderile, astfel ca te vei simti satula mult mai rapid. Daca bei zilnic 2 l de apa, sucuri sau ceaiuri neindulcite, vei mai arde inca 200 de calorii, conform studiilor efectuate de cercetatorii Facultatii de Medicina din Berlin. Tine o sticla cu apa la vedere si incearca s-o golesti pana seara. Daca ti se pare greu sa bei 2 l, incearca sa maresti progresiv cantitatea. Va dura putin pana te vei obisnui, insa beneficiile vor face ca acest efort sa merite din plin!

Evita combinatiile de zahar si carbohidrati

Daca zaharul este asimilat prea repede in sange, pancreasul va produce insulina excesiv. Rezultatul: dupa doar o ora glicemia va fi din nou scazuta. Aceasta hipoglicemie duce la aparitia unor „atacuri de foame" - un cerc vicios, care duce la consumarea zaharurilor, combinate cu carbohidrati (de exemplu, paine cu marmelada sau clatite cu ciocolata). Pentru a mentine echilibrul nivelului de insulina, inlocuieste una dintre componente cu proteine (de exemplu, clatite cu nuci sau paine cu felii de curcan).

Sari peste cina o data pe saptamana! Incearca sa nu mai consumi alimente solide dupa ora 17 - si da, chipsurile si micile gustari intra in aceasta categorie. Bea multa apa si ceai, dar renunta complet la sucuri carbogazoase cu zahar si/sau indulcitori. Efectul: in faza de somn profund, organismul nu mai este ocupat cu procesarea cinei copioase si produce, drept urmare, hormoni de crestere - aliatul nr. 1 in arderea caloriilor. Daca totusi nu te poti abtine, macar nu mai manca carbohidrati dupa aceasta ora - ei sunt responsabili pentru acumularea grasimii.

Micul dejun - obligatoriu!

In niciun caz nu sari peste micul dejun: daca incepi ziua satula, vei forta organismul sa „lucreze" si vei creste activitatea metabolismului de baza cu 10%-25%. Studii efectuate de spitalul Addenbrooke's din Marea Britanie arata ca persoanele care consuma portii mari la micul dejun au luat cel mai putin in greutate, desi, comparativ cu ceilalti participanti, au acumulat cele mai multe calorii. Ideale pentru micul dejun sunt painea integrala, fulgii de ovaz, fructele, branza slaba, iaurtul sau ouale fierte. Un experiment al Universitatii Louisiana a demonstrat ca femeile care au mancat, timp de 8 saptamani, 2 oua fierte zilnic au slabit cu 65% mai mult decat cele care au optat pentru o chifla din faina alba. Asadar, profita de acest moment al zilei pentru a-ti asigura necesarul zilnic de vitamine, proteine si minerale - intr-un cuvant: energie!

Mancarurile foarte condimentate ne fac sa mancam portii mai mici. In plus, ardeii chili, piperul si mustarul iute intensifica bataile inimii si cresc temperatura corpului, accelerand procesul de ardere a caloriilor. Cine nu agreeaza acest gust ar trebui sa consume macar legume cu tenta amaruie, precum rucola sau cicoare. Salata are un efect digestiv si reduce apetitul, spre deosebire de alimentele sarate, care contribuie la retinerea apei in organism.

Fara produse „miraculoase"!

Desi suna ciudat, periculoasele variante „light" duc la un consum excesiv, pacalindu-ne cu ideea ca au mai putine calorii. Adevarul este ca si alimentele light ingrasa daca sunt ingerate in cantitati mari. Deoarece grasimea este cea care da gustul bun, producatorii variantelor light sunt nevoiti s-o inlocuiasca cu aditivi alimentari sau agenti de ingrosare, asadar, cu carbohidrati industriali care cresc nivelul insulinei si starnesc, in ultima faza, senzatia de foame. Conform cercetatorilor americani, si dulciurile pe baza de zaharina, aspartam sau alti indulcitori cresc apetitul, deoarece organismul, simtind gustul dulce, secreta involuntar insulina. Acesta este un gest reflex, care nu poate fi controlat. Mai mult, consumul de produse light duce la „recuperarea" si chiar supracompensarea caloriilor la urmatoarea masa. Asadar, ai mai mult de castigat daca eviti produsele light si doar injumatatesti cantitatea celor cu grasimi sau zaharuri naturale.

Daca vrei sa slabesti, trebuie sa dormi. Cercetatorii americani au descoperit ca persoanele care dorm zilnic intre 6 si 8 ore pot slabi cu 50% mai mult decat cele care dorm sub 6 ore. Motivul: organismul „lucreaza" noaptea la turatie maxima, energia necesara fiind luata din rezervele de grasime (cele de care si noi vrem sa scapam). Daca faci si cateva exercitii moderate sau ture de alergare inainte de somn, vei intari acest efect benefic.

Cafea in stil italian!

O ceasca de espresso dupa masa de pranz este nu doar delicioasa, ci si creste temperatura corpului, intensifica fluxul sanguin si sporeste arderea grasimilor. Cu toate acestea, mare atentie: efectul de slabire este anulat de prezenta zaharului. Cafeaua neagra este solutia perfecta!

Atentie la sucuri!

Stai departe de sucurile de fructe cu zahar, bauturile carbogazoase sau limonada. Sunt adevarate bombe calorice si, de multe ori, la fel de consistente ca o masa in toata regula: o jumatate de litru de suc de mere are aproximativ 285 de calorii - cu 75 mai multe decat aceeasi cantitate de suc carbogazos. In general, fructele nu sunt atat de sanatoase precum credem! Glucidele din fructe duc la cresterea nivelului de insulina la fel de repede ca o prajitura - astfel, pofta de dulce este si mai mare. Taie-le cubulete si limiteaza-te la 2 portii pe zi (o portie = cat poti lua odata in mana), combinate cu proteine, spre exemplu iaurt natural sau oleaginoase (nuci, alune, migdale etc.). Cele mai indicate sunt fuctele de padure.

Exista alimente care si-au castigat aceasta titulatura pe buna dreptate, deoarece ele consuma mai multe calorii pentru digerare si absorbtie decat au cu totul! Pentru compensare, organismul isi ia energia din rezervele de grasime. Iata cateva exemple: anghinare, broccoli, morcovi, ardei sau varza de Bruxelles.

Mesteca guma

Studii ale Universitatii Liverpool au demonstrat ca mestecarea gumei inainte de masa reduce considerabil pofta de mancare. Aromele de papaya, aloe vera sau mango - in mod special - alunga nevoia de ceva dulce. In plus, mestecand guma, vei arde 11 calorii pe ora. Asadar, daca apelezi la guma inainte de masa (in locul micilor gustari) vei „salva" pana la 500 kcal!

Alunga usor atacurile de foame!

Ai incercat vreodata yoga cu degetele? Apasa ferm cu degetul mare pe mijlocul degetului mijlociu. Daca faci acest exercitiu timp de 5 minute, zilnic, vei scapa de pofta nebuna de mancare si vei ajuta pancreasul in procesul digestiv. Rezultatul obtinut: mai putina pofta de dulce, mai multa rezistenta la stres si o imunitate intarita. Presopunctura functioneaza foarte bine si in cazul atacurilor acute de foame: plaseaza aratatorul pe punctul dintre nas si buza superioara si tine apasat timp de 15-20 de secunde. Stimularea acestui loc are o actiune directa asupra creierului, in special asupra centrului foamei, si este foarte eficient. Incearca!

Si ochii mananca!

Imagineaza-ti mancarurile preferate in alb-negru, iar apetitul tau va fi scazut la minimum! Pont: lipeste pe frigider o poza alb-negru cu felul tau de mancare preferat sau pastreaza dulciurile intr-o cutie decorata cu ursuleti albi sau negri (poti face asta chiar tu, folosind, de exemplu, hartie glasata). Vei constataca pofta dispare inainte de a o deschide!

Noul tau aliat: ceaiul!

Ceaiul rooibos alunga pofta de dulce, ceaiul verde ajuta digestia, iar ceaiul mate previne senzatia de foame. Baut cu inghitituri mici, ceaiul umple stomacul, creand impresia de satietate, curata intregul organism si elimina eficient toxinele.

Ia loc!

Pentru a ajuta creierul sa perceapa corect o masa, trebuie sa ne asezam in timp ce mancam. Un studiu al Centrului Clinic de Nutritie din Cambrige a demonstrat ca tot ceea ce mancam in picioare sau pe fuga nu este inregistrat de creier ca atare. Consecintele: mananci prea mult, pentru ca esti distrasa, nu savurezi mancarea si te saturi mai greu. In concluzie, stai jos si concentreaza-te! Fructele oleaginoase contin multe proteine, care potolesc foamea si stimuleaza procesul de ardere a grasimilor. Cele mai recomandate sunt nucile, datorita aportului de acizi grasi Omega-3, care protejeaza celulele de radicalii liberi. La fel de bune sunt si 50 gr. de migdale pe zi: consumate cu coaja moale, maronie, ajuta digestia si scad tensiunea.

Slabeste respirand

Ceea ce ne invata medicina holistica ayurvedica este demonstrat si de cea clasica: daca respiri corect, incurajezi digestia. Cu cat respiri mai adanc, cu atat organismul va functiona mai bine, mai rapid si vei fi mai putin infometata.

Alege gustarile potrivite

Gustarile din fainoase (patiserie) sau produse fast-food sunt extrem de nesanatoase, adevarate bombe calorice, pline de carbohidrati, care ingreuneaza digestia si starnesc si mai mult apetitul. Oriunde pleci ia cu tine in geanta cativa morcovi, biscuiti din cereale sau fructe uscate. Daca ti se pare prea complicat sau nu ai la indemana, macar alege o salata gata preparata!

  • Text: Marion Jetter Traducere Livia Visan
  • Foto: Shutterstock

 

 

 

 

 

Tuesday, 07 May 2013 | 18130 vizualizari
Spune-ţi părerea!

Cele mai citite articole

SONDAJ

Care este cel mai inedit loc in care ai facut sex?

Rezultate