Brandul 109- Joc de simboluri

 

In anul 2010, Ioana si Marina si-au prezentat prima colectie sub brandul „109". Dupa trei ani de ascensiune, am incercat sa aflam cum a pornit povestea uneia dintre cele mai populare marci de haine.

Am descoperit universul 109 intr-un atelier cochet de pe strada Vasile Gherghel din Bucuresti. Designerul Marina Moldovan si strategul Ioana Dumitrescu fac o echipa vesela, ce te molipseste cu umorul sau.

Cum a inceput povestea brandului?

Ioana: Ne stiam de mai multa vreme, dar am decis sa lucram impreuna din 2009, fiecare venind cu experienta proprie. Eu am lucrat in promovare mult timp, iar Marina ca si designer.

Cui se adreseaza acest brand?

Ioana: Cei care cumpara acest brand au de la 18 p#na la 40 de ani si sunt persoane independente, indraznete.

Ce stil abordati?

Marina: Casual, sport, confortabil. In general, pastram aceasta linie casual cu un touch diferit, produsele fiind comerciale, usor de purtat. Imi place ideea de print, sa ma joc cu grafica, cu colajele. Tot ceinseamna grafica si print este produs la noi in atelier.

Ce aduce diferit brandul 109 pe piata din Romania?

Ioana: Componenta amuzanta, faptul ca este multa ironie in produsele noastre.

Cum a evoluat brandul 109 de la inceput p#na in prezent?

Ioana: Prima colectie ,,View my profile", lansata in aprilie 2010, cuprindea tricouri din matase unicat, cu imagini din picturi celebre si mesaje legate de Facebook. Spre exemplu, un bust in fata si mesajul ,,Change my profile picture" scris pe spate. In fiecare an ne jucam, folosim multe elemente ironice, precum printul de anul acesta, cu usturoi, sau cel din sezonul trecut, cu flori moarte. Toate reflecta foarte bine felul in care suntem noi.

Ce idei au stat la baza colectiei ,,Les Vampires S/S 2013?

Marina: M-am uitat la foarte multe filme cu vampiri, precum ,,True Blood" si mi s-a parut foarte interesant sa exploatez aceasta zona, mai ales ca a fost si curentul de anul trecut cu ,,Twilight", ,,Vampire Diaries". Acum s-a mai potolit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ce va inspira atunci c#nd incepeti sa lucrati la o colectie?

Ioana: Inspiratia vine dintr-o zona foarte personala, lucruri, situatii sau personalitati din jur si toate sunt absorbite printr-un filtru, ne inspira lucrurile neasteptate sau situatiile banale.

Ce proiecte aveti in pregatire?

Ioana: Pregatim o linie de tricouri si basic-uri din bumbac, care va fi on going (permanenta - n.r.) vom avea piese noi si piese care au fost hituri in colectiile trecute. Vrem sa ne lansam in cur#nd un shop online si sa reamenajam atelierul.

Ce designeri locali si straini admirati?

Marina: Andreea Badala, Ana Alexe, Lucian Broscatean, Adelina Ivan, Carmen Secareanu, Ioana Ciolacu si Lana, iar din afara pe Riccardo Tisci (Givenchy), Miuccia Prada, Walter Van Beirendonck, Margiela, Raf Simons (Dior) si Hussein Chalayan.

Ati realizat multe tricouri originale. Daca ar fi sa descrieti tricoul ideal, cum ar arata el?

Marina: Se declina pe sexe, o sa scoatem acum tricourile cu ,,Ceci n'est pas une fille" si ,,Ceci n'est pas un garçon", inspirate din lucrarea lui René Magritte, ,,Ceci n'est pas une pipe".

Interviu de Silvia Cimpeanu

 

 

Tuesday, 01 October 2013 | 1685 vizualizari
Spune-ţi părerea!

Cele mai citite articole

SONDAJ

Care este cel mai inedit loc in care ai facut sex?

Rezultate